luni, 7 iulie 2014

Mâinile mele curate

Mâinile mele curate îmi amintesc de copilărie.

Îmi amintesc cât de murdare le întreţineam, cât de negre şi aspre erau.

Mâinile mele curate îmi amintesc că mi-a dispărut joaca.

În timpul şedinţelor lungi le privesc (niciodată nu mă concentrez la şedinţe) şi le măsor. Atunci e timpul amintirilor. Mă înăbuşă amintirea vişinilor călăriţi până le sparg coroana şi dau de soare. (mereu mi-a plăcut să-mi surprind verişorii ciripindu-le dintre frunzele cele mai de sus).

Constat de fiecare dată că de fapt, şedinţele îmi caută prin amintiri. Astăzi aflăm despre zeolite technology. Ascult prezentarea neamţului şi gândul iată că-mi zboară... hăăăt prin Dobrogea, la “vărăria” unde ne trimitea bunica să adunăm bolovani pe care nu era indicat să pui mâna udă, transpirată :).

Neamţul, made BOSCH&SIEMENS însă, îmi zice mie despre zeolite, altă Mărie, aceeaşi pălărie. Ce ştie el ce făceam noi la vărărie? Stingerea varului se face cu apă şi rezultă o reacţie cu aburi, spectaculoasă oarecum dacă pui şi Galus sub frunzele ce acoperă o mică groapă în faţa colibei... eeh, coliba, dar ce este coliba?

Neamţul i-ar zice cort. Dar, mai bine spun eu diferenţele:

Coliba ramâne uscată şi răcoroasă mult timp faţă de un cort.

Coliba adună păsările dimineaţă şi te trezesc plăcut.

Coliba poate avea mai multe intrări-ieşiri, (strategie învăţată de la bunic) unele chiar secrete.

Coliba se “camuflează” prin ea însăşi, fiind naturală şi împrospătată ori de cate ori vrei.

Coliba poate avea “Glade” (mirosuri ambientale) dacă în straturile de papură ale acoperişului inserezi plante aromatice din straturile bunicii “pentru la iarnă”.

Şi pentru că neamţul tot laudă zeolite technology, da, un bolovan de piatră de var absoarbe umiditatea şi oferă căldură. Prin asta au scazut ei consumul de energie la masinile de spălat vase.

Îmi retrag mâinile din poală... şi-au spus povestea. Duse la tâmple, atingând amintirea, îmi scriu prin gesturi mulţumirea... iar o şedinţă... de poveste.

Este.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu